zvláštní poděkování
Quantcom.cz

Divadlo žije

Tristan a Isolda

autor: archiv divadla   

zvětšit obrázek

Tristan a Isolda v Národním divadle moravskoslezském; portrét Anny Cónové; co říkají herci na to, že netočí, aneb mimodivadelní příležitosti herců v moravskoslezské metropoli. V dalším vydání divadelního magazínu uvidíte, jak vznikala inscenace Tristan a Isolda v Národním divadle moravskoslezském. Tento legendární příběh milenců, kteří v osudové hře prohráli své štěstí, režíroval Janusz Klimsza.

V portrétu se seznámíte s herečkou Annou Cónovou, která v NDM nastudovala celou řadu postav, jako je Celie Peachumová (Žebrácká opera), Edna (Nejstarší řemeslo), Madeleine Béjartová (Moliere), Strouhalka (Maryša) atd. Anna Cónová také pravidelně spolupracuje s Českým rozhlasem a s Českou televizí.
A ostravských herců jsme se nakonec zeptali, co říkají na to, že dnes už nemají tolik filmové a televizní práce jako dřív.
Vysílání: 11.9., 01.50 hod., ČT art

Chyť zajíce, ať ho máš! Nové inscenace her Václava Havla: Žebrácká opera v Klicperově divadle v Hradci Králové a Zahradní slavnost v Národním divadle. Režie A. Sirotková (Premiéra)
Od roku 1963, kdy Václav Havel napsal a Otomar Krejča v Divadle na Zábradlí režíroval Zahradní slavnost, se vedou spory o tom, jak ony přesně konstruované hry, jež sám autor nazýval "stroječky", vlastně inscenovat. Jak jejich mechanismu vdechnout jevištní život. Ostatně nepovedených inscenací Havlových her vzniklo mnoho, těch, které se nás dotýkají a při nichž se skutečně bavíme, pár.
Václav Havel sám leccos na to téma naznačil a jsou režiséři, kteří se jeho doporučení, že je hlavně zapotřebí přesně, po smyslu a ve správném rytmu říkat text, se střídavým úspěchem drží. Jako například Andrej Krob.
Platí ale Havlova doporučení absolutně nebo je jejich respektování jen východiskem pro další režijní práci? Jak se s proměnou současného inscenačního stylu změnil divadelní potenciál Havlových textů? A co je na textech, kterým je vytýkáno chladné konstruktérství, vlastně pro současného režiséra přitažlivé? Co je při jejich inscenování nejtěžší? Budeme se ptát dvou režisérů s výrazným scénickým rukopisem, kteří se v právě uplynulé sezóně potkali s Havlovými hrami poprvé. Daniel Špinar nastudoval v Klicperově divadle v Hradci Králové Žebráckou operu a Dušana D. Pařízek ve Stavovském divadle Zahradní slavnost.
Vysílání: 15.9., 20.25 hod., ČT art; Opakování: 18.9., ČT art.

9.9.2013 20:09:26 Redakce | rubrika - Z éteru

Časopis 18 - rubriky

Archiv čísel

reklama

Festival Setkání Stretnutie 2024

Články v rubrice - Z éteru

Divadelní tipy 18. týden

Spálená 16 (Studio Ypsilon)

Jári
Policejní rada Vacátko z legendárního seriálu Hříšní lidé Města pražského, herec Jaroslav Marvan, od j ...celý článek


Divadelní tipy 19. týden

Gérard Depardieu (Cyrano z Bergeraku)

Světák Jan Libíček
Jaký byl ve skutečnosti veselý tlouštík českého filmu? Dokumentem připomínáme náhlý odch ...celý článek


Bouře hra Williama Shakespeara

Bouře

Bouře
Ctnost a šlechetnost je víc než msta. Britská filmová adaptace divadelní hry Williama Shakespeara (19 ...celý článek



Časopis 18 - sekce

HUDBA

Společně s Medial Banana si zaplaveme v moři času

Medial Banana

Slovenská kapela Medial Banana vydala novou desku a nyní s ní vyráží na turné. Brněnským fanouškům novinku Mor celý článek

další články...

LITERATURA/UMĚNÍ

Filmové tipy 18. týden

Po strništi bos

Po strništi bos
Hořká komedie o válečných letech strávených na malém městě. Pražská rodina Součkových se mu celý článek

další články...