zvláštní poděkování
Quantcom.cz

Titus dvacátého století

Finále opery v působivé scéně Daniela Dvořáka

  

Premiéra La Clemenza di Tito, která se uskutečnila v rámci letní stagioni Opery Mozart 27.8.2000, nabídla velmi zdařilé představení. Opera byla nastudována v italském orginále pod vedením Jana Chalupeckého.

Scénicky a režijně byl děj opery zasazen do dvacátého století, čemuž odpovídala volba velmi funkčních kostýmu (Michael Godden - Německo). Aktualizace se dílu nepříčí, naopak jde v ruku v ruce s hudbou a je příkladnou ukázkou, jak se dá kvalitně dělat moderní hudební divadlo.
V hudebním nastudovani se velmi dobře presentovali všichni (vesměs zahraniční) sólisté. Mezi nimi je třeba na prvním místě uvést Zoryanu Kushpler, která v nelehkém partu Sexta obstála velmi dobrým způsobem. Její mezzosoprán, krásně zabarvený ve všech polohách, má znělou střední polohu. Větsi průraznosti výšek a celkové stability pěvecko-hereckého projevu jistě dosáhne dalším pěveckým vzděláváním a nezbytnou jevištní praxí.
Rovněž představitel Tita Stephan Zelck se pražskému publiku představil mladým neopotřebovaným tenorem, bezpecně zvládajícím i koloraturní nástrahy partu.V jeho celkovém projevu trochu vadila herecká strnulost. Také představitelé dalších rolí Ina Fromhage (Vitellia), Franka Kraneis (Servillia), Maite Beaumont (Annio) nabídli publiku velmi dobré výkony. O třídu níž lze hodnotit výkon sboru, který zněl občas nevyrovnaně a jehož přípravě mohla být věnována větší pozornost.

5.9.2000 Václav Bečvář | rubrika - Recenze

Časopis 18 - rubriky

Archiv čísel

reklama

Asociace profesionálních divadel České republiky

Články v rubrice - Recenze

Nejbližší: přijmout změny vyžaduje odvahu

M. Dancingerová,  A. Rusevová, J. Burýšek a V. Zavadil

Činoherní klub Praha uvádí v české premiéře divadelní hru NEJBLIŽŠÍ amerického dramatika Joshuy Harmona. Tato ...celý článek


Zlatovláska: jevištní adaptaci obohacuje filmový střih

Šimon Obdržálek a Oldřich Kříž (Zlatovláska)

Hudební divadlo Karlín uvádí na Malé scéně klasickou pohádku Karla Jaromíra Erbena ZLATOVLÁSKA v úpravě Jana P ...celý článek


Mefisto: bezvýznamná rozhodnutí s kořeny zla

Robert Mikluš (Mefisto)

Činohra Národního divadla Praha se vrací do Státní opery. Pod vedením režiséra Mariána Amslera vstupuje na jev ...celý článek



Časopis 18 - sekce

HUDBA

Hudební tipy 19. týden

Bulat Okudžava

Alicia Keys: Live in LA
Komorní a zároveň emocemi prodchnuté vystoupení jedné z nejosobitějších a nejorigin celý článek

další články...

LITERATURA/UMĚNÍ

Výtvarné tipy 19. týden

Věčný Egypt

Věčný Egypt: Dědictví
Tisíciletá historie africké země vepsaná do tamní architektury, nekropolí, řemesel i celý článek

další články...