zvláštní poděkování
Quantcom.cz

Kateřina Kněžíková zazářila v Londýně a v Rotterdamu

K. Kněžíková s R. Samkem po koncertě

autor: Alexander Goldscheider  

zvětšit obrázek

Česká sopranistka, sólistka Opery pražského Národního divadla a manželka světově proslulého basbarytonisty Adama Plachetky, Kateřina Kněžíková, vystoupila v uplynulých dnech ve dvou prestižních evropských sálech.
Nejprve spolu spolu s mezzosopranistkou Catherine Wyn-Rogers, tenoristou Richardem Samkem, basistou Jamesem Plattem a Symfonickým orchestrem a sborem BBC pod taktovkou Jiřího Bělohlávka excelovala 13. dubna 2017 ve slavném Requiem Antonína Dvořáka v celosvětově proslaveném londýnském kulturním centru Barbican.

Londýnský producent a skladatel Alexander Goldscheider o jejím výkonu prohlásil: „Kateřina je skutečně mimořádně půvabná a krásná a je úžasné, jak se to projevuje zcela výjimečně a mocně v jejím zpěvu“. Sama Kateřina svůj výkon zhodnotila následovně: „Londýnský koncert se řadí mezi koncerty, který svým provedením a atmosférou patří mezi mé nejlepší a nejvydařenější. Orchestr a sbor BBC byly vynikající a moc mne těší, že jsme pana dirigenta Bělohlávka nezklamali“.
21. a 23. dubna pak, opět ve spolupráci s dirigentem Jiřím Bělohlávkem, vystoupila Kateřina Kněžíková ve Velkém sále kongresového centra de Doelen v Rotterdamu. S mezzosopranistkou Kateřinou Jalovcovou, tenoristou Pavlem Černochem, basistou Janem Martiníkem a s Rotterdamskou filharmonií uvedla další slavné dílo Antonína Dvořáka Stabat Mater.
„Bydleli jsme tři minuty od sálu a tím jsem byla naprosto uchvácená“, podělila se se svými dojmy stále slavnější česká operní diva. „Je obrovský, s naprosto perfektní akustikou. I na zkouškách v něm byly každý den živé květiny, nádhera, prostě Holandsko se vším všudy! Oba koncerty dopadly skvěle a měly přímo magickou atmosféru. Maestro Bělohlávek dokázal zase a opět něco neuvěřitelného. Člověk si myslí, že po tak úspěšném koncertu v Londýně minulý týden přijdou zase ty koncerty v kategorii "fajn", ale ono to pořád gradovalo. Lidé vylétli z křesel a křičeli bravo. Naprosto spontánně. Jako jeden člověk. Úžasný zážitek! Do noci jsme všichni seděli spolu a vyprávěli si s manželi Bělohlávkovými. Uvědomila jsem si, jak mne tyhle tři koncerty obohatily. Po umělecké i lidské stránce“.
Kateřinu Kněžíkovou na koncerty v Londýně a v Rotterdamu oblékl, stejně jako na nedávný vídeňský Ples v opeře, stále úspěšnější pražský ateliér Poner. V červnu pak Kateřinu Kněžíkovou poprvé čeká role komtesy Adèle v opeře Gioacchina Rossiniho Hrabě Ory, kterou bude alternovat s Janou Šrejmou Kačírkovou v Mahenově divadle, scéně brněnského Národního divadla.

24.4.2017 10:04:21 Redakce | rubrika - Zprávy

Časopis 20 - rubriky

Archiv čísel

reklama

Bastard (Městské divadlo Brno)

Články v rubrice - Zprávy

FOK zveřejnil program jubilejní 90. sezóny

Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK

Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK zahájí 90. sezónu provedením monumentální Symfonie tisíců Gustava Mahlera ...celý článek


Novinky z Institutu Pavla Šmoka

Luboš Ogoun (Foto: Institut Pavla Šmoka)

V Institutu Pavla Šmoka (IPŠ) v Braníku je i v roce 2024 zpřístupněna videotéka se studovnou s archivem tiskov ...celý článek



Časopis 20 - sekce

HUDBA

Pop-rockové pódium

Helmutova stříkačka

Helmutova stříkačka
Comebackový koncert brněnské legendární kapely u příležitosti jejího 40. výročí z klubu celý článek

další články...

LITERATURA/UMĚNÍ

DOX přináší téma identity nahlížené z různých úhlů pohledu

Z výstavy ((Foto: Jan Slavík)

V DOXu je umění a učení od počátku neoddělitelné. Další pokračování dlouhodobého projektu Úhel pohledu, který celý článek

další články...